Forstå hvad Google AdWords er!

17 March 2020
Camilla Skøtt

editorial

Google Adwords. To ord du garanteret har hørt, hvis du er begyndt at tænke på digital markedsføring af den ene eller anden art. Men hvad er det helt præcis, og hvordan skal du gribe det an, hvis du vil i gang med at annoncere?

Google AdWords – eller bare Google Ads som det hedder nu – er en kompleks verden, du med fordel kan sætte dig ind i, hvis du vil markedsføre din virksomhed på nettet. 

Selvom du planlægger at finde et Google AdWords bureau til at føre dine planer ud i livet, er det alligevel en god idé at sætte dig ind i de grundlæggende mekanismer omkring AdWords – på den måde bliver det lettere at forstå, hvad dine penge går til, når du hyrer en ekspert.

Google AdWords og relevans

Helt grundlæggende er Google AdWords alt det arbejde, der foregår bag de annoncer, du ser, når du søger på noget på Google. De ligger både i toppen og bunden af søgeresultaterne, og det er ganske enkelt reklamer, virksomheder har betalt for at få vist.

Er det mon så enkelt; du betaler og så bliver dine produkter vist øverst på Google?

Nej, der er mere i det end som så. Nøgleordet er relevans. Du bliver ikke fundet, hvis din hjemmeside ikke har relevant indhold i forhold til det, brugeren søger på, og det gælder også, selvom du har betalt penge for det.

Det er altså helt essentielt, at du køber dig til de rigtige visninger på de rette søgeord, når du skal købe en Google AdWords annonce, og det er her, det bliver svært – for hvilke ord skal du findes på? Har du foretaget en søgeordsanalyse, eller har du lavet undersøgelser, der påpeger, hvad tidligere kunder har søgt på for at finde dig? 

Lyder det omstændeligt? Så er der ikke andet for end at alliere dig med en ekspert i AdWords.

More articles