En god plan til fordeling af arbejde ved kloakservice

01 September 2019
Anders Lundtang Hansen
En god plan til fordeling af arbejde ved kloakservice

Tag som eksempel, at man udfører kloakrensning i Jammerbugt, hvor man er flere om at lave den type opgave som ansatte i et nærliggende kloakfirma, hvor man også til opgave at lave meget andet, der relaterer sig til kloakarbejde.

Så står man derude med de ansatte og er i gang med arbejdet, men der mangler en medarbejder, fordi vedkommende blev syg den morgen.

Derfor skal man have fat i en erstatning, for man kan ikke udføre kloakrensningen med den manglende mand.

Hvad gør man så?

Jo, man kan ringe rundt til de andre medarbejdere, men man har måske ikke numrene til dem direkte, eller de er optaget af andet arbejde, så de ikke kan tage telefonen.

Man ringer måske hjem til sekretæren på hovedsædet for at høre, om der er nogle ledige hænder, eller nogle folk laver noget arbejde, som ikke er lige så akut som denne kloakrensning, der er vigtig at få udført.

Sekretæren vil da lige høre rundt.

Så man venter tålmodigt, mens man måske sender nogle mails rundt til de medarbejdere, man kan huske mailen på, men man har ikke oversigten liggende, så man besøger ens egen hjemmesiden, men der er kun en almindelig kontaktformular til at få fat i firmaet.

Man ved desuden, at chefen har for travlt til at hjælpe også, så nu synes man bare, man står i stampe og venter uden at kunne komme videre med arbejdet.

En løsning i den forbindelse kunne være at indføre et interaktivt vagtskema.

Med det mener vi et vagtskema, der er indstillet til vores moderne tidsalder, hvor det ikke er den slags, man har på firmakontoret, der skal rettes til manuelt.

Vi mener den slags, man kan tjekke op løbende for medarbejdere på telefonen for eksempel og se, hvad de laver samt kontaktformularer.

Så behøver man ikke længere ty til den slags gammeldags nødløsninger, hvor man alligevel venter i det uendelige.

More articles