Dit logo skal fortælle hvem du er

16 April 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Din virksomheds logo og visuelle identitet, er det første mange nye kunder ser først når de leder efter det din virksomhed tilbyder. Det er her de på mindre end et sekund beslutter sig for, at kontakt jer eller købe jeres produkter eller lede videre efter en anden udbyder. Det betyder at det ikke er ligegyldigt hvordan jeres logo og visuelle identitet ser ud. Den skal vise hvem i er og hvad i står for.

Det svarer lidt til at du står i en boghandler og kigger på bøger. Du kender ikke forfatteren så det er på omslaget alene, du kan vurdere om bogen er god. Ser omslaget professionelt og spændende ud køber du bogen, men ser det kedeligt ud lægger du den tilbage og vælger en anden. Det kan i princippet være verdens bedste bog og lige den du havde ledt efter, men det finder du aldrig ud af. 

Læg en overordnet strategi

Hvad enten du er igang med at stifte en virksomhed eller ønsker at rebrande din virksomhed eller produkt er det en god ide at starte med at tænke din visuelle identitet ind allerede fra starten. Hvis du allerede har den i mente når du skiver din mission og vision vil det være lettere senere at få den udtrykt via dit logo. Sæt de nødvendige penge af i budgettet til en dygtigt grafisk designer og fald ikke for fristelsen ved at spare penge og selv lave det. En grafisk designer er uddannet til at få dine tanker og holdninger ned via form og farver til et logo. Et godt logo er enkelt og nemt at huske. Men husk blot fordi det ser enkelt ud behøver det ikke have taget 5 min at lave. Snare tværtigmod. Hvis du er i tvivl, så tænk på Facebook enkle hvide f på en blå baggrund. En af verdens stærkeste brands. 

More articles