Tag på et Indesign kursus
Hvad bruger man Indesign til?
Hvis du arbejder med markedsføring, digital salg, e-commerce eller noget andet i den kategori, så har du formegentlig nok hørt om Indesign. Ja, faktisk ligemeget hvilken ende af det digitale univers, du bevæger dig i, bliver Indesign brugt hos mange forskellige ansatte til mange forskellige ting.
Hos HR kan det være det interne i afdelingen såsom fredagsbar posters, julefrokoster invitationer eller som det nyeste; restriktionsskilte, der beskriver visuelt, hvordan man som ansat skal befærde sig på en arbejdsplads under Corona.
Eksternt vil det selvfølgelig være ting såsom branding af virksomheden, markedsføring af virksomheden og dermed hele PR-delen i sig selv. Oftest vil man som virksomhed måske have et grafiker team, der står for store reklame skilte i det offentlige for eksempel busstannere, metrobannere eller lignende.
Lær og arbejd professionelt og dygtiggørdig dig via Indesign
Men i dagens Danmark, hvor sociale medie platforme er de dominerende reklamesøjler, har forbrugerne brug for reklamer hele tiden. De ser på reklamer hele tiden og kan vælge og vrage, som de har lyst. Det giver virksomhederne kamp til stregen og et krav om, hele tiden at skulle have fingeren på pulsen og hele tiden være i stand til at brande sig selv.
Her kan Indesign hjælpe dit So Me hold med at lave flotte visuelle reklamer og kampagner på henholdsvis Facebook og Instagram – platforme som tusindvis af forbrugere scroller igennem hver dag. Oftest skal der ikke så meget til for at skærpe forbrugernes opmærksomhed, hvis man kan lave noget, som fanger deres blik i feedet.
For at blive god til Indesign, er det en god idé at tage på et kursus for at forstå programmets funktioner. Der er nemlig rigtig mange funktioner, som er så lette at bruge, men vil få dit content til at se så professionelt ud, at man skulle tro, det havde været under udviklet i flere måneder.